מידע נוסף

איטום שלילי קריסטלי AQUAMAT

על מנת להשיג את רמת האיטום הטובה ביותר, ולמעשה את רמת האיטום הנדרשת, שכבות של איטום מיושמות הן מצדן החיצוני של יציקות בטון והן מצדן הפנימי. איטום הצד החיצוני של היציקה נקרא איטום חיובי, שכן זהו הצד שבו נדרש האיטום מלכתחילה, איטום מפני חדירת מים ולחות מבחוץ, אל תוך קיר הבטון. איטום שלילי הוא האיטום המיושם על צדו הפנימי של הקיר ומיועד למנוע מלחות, רטיבות ומים שחדרו אל תוך קיר הבטון, לחדור אל תוך חלל הפנים של המבנה. איטום שלילי אקוומט הוא פתרון איטום חכם שמיושם אמנם מהצד השלילי של היציקה, קרי מתוך המבנה, אך בפועל אוטם את כל יציקת הבטון לכל רוחבה. איך זה בדיוק קורה? על כך בשורות הבאות.

דברו איתנו

04-3750001phone
במיילpencil

 

איטום חיובי, חשיבותו והאתגר הייחודי לו

לאחר בניית שלד מבנה, עומדים קירות הבטון עירומים לחלוטין לפני תחילת שלב הגמר בו ניישם גם את שכבות האיטום, הצבע והחיפוי. המטרה הראשונית שלנו במצב זה היא לאטום את המבנה כולו מפני חדירת מים, וזה אומר גם את קירות הבטון עצמם, שבברירת המחדל שלהם אינם אטומים לחדירת מים. לצורך כך, מיושמת שכבת איטום חיצונית בצורת טיח חוץ, צבע חוץ או חיפוי חוץ עם יישום חומרי איטום ייעודיים בנקודות רגישות. איטום זה נקרא איטום חיובי ועל אף חשיבותו, הוא הראשון להישחק ולאבד מיעילותו, וזאת לאור החשיפה הגבוהה שלו לתנאי החוץ ולפגעי מזג האוויר. כאשר האיטום הזה נפגע, יכולים מים לחדור אל תוך קיר הבטון ומשם אל צדם הפנימי של הקירות, כשבדרך הם פוגעים בבטון עצמו וגורמים להחלדת ברזל הזיון. חידוש איטום חיובי הוא פרויקט מורכב שכן הוא מחייב יצירת גישה אל הצד החיצוני של הקיר, מה שמצריך לעיתים הקמה של פיגומים לעבודות חוץ.

איטום שלילי אקוומט – הפתרון האולטימטיבי

בהיעדר גישה לצד החיצוני של הקיר, האיטום האפשרי היחיד הוא איטום שלילי, קרי חידוש שכבת האיטום הפנימית של המבנה. איטום זה מגן אמנם על חלל הפנים של המבנה, אך אינו פותר את בעיית חדירות המים ואינו מגן על הבטון עצמו שסופג עוד ועוד רטיבות שגורמת להרס פנימי של הבטון, החלדת ברזלי הזיון והופעת סדקים ונימים שמחלישים את הבטון. איטום שלילי אקוומט הוא פתרון איטום המבוסס על קריסטלים זעירים שחודרים אל תוך עומק הבטון ואוטמים את קיר הבטון כולו ובכך מייתרים את הצורך ליישם איטום חיובי. איטום זה ניתן ליישום מהצד השלילי/ הפנימי של היציקה, אך השפעתו חוצה את היציקה עד צדה החיצוני.

חברת אם טי אר לבניין בע”מ, היבואנית הבלעדית של מוצרי איזומט האירופאית, מציעה את פתרונות האיטום הטובים והמתקדמים ביותר בישראל, ובכלל זה איטום שלילי אקוומט פנטרייט ליישום מהיר וקל בכל מבנה, תוך השגת איטום מלא לקירות הבטון לכל עומקם.

לפרטים נוספים לחצו כאן, או צרו קשר עוד היום בטלפון 04-3750001.