מידע נוסף

חומרי ניקוי לאבן טבעית

ניקוי רצפת אבן טבעית

אבן טבעית הייתה מאז ומעולם פופולארית מאוד בענף הבנייה בזכות תכונותיה המעניקות לה מראה ייחודי. האבן הטבעית בעלת היופי הנצחי הופכת אפילו נפוצה יותר היום כאשר עושים בה שימושים רבים, וביניהם ריצוף וחיפוי, מדרגות, משטחי עבודה למטבח ואף כלים סניטריים. כמו כן, ניתן להצביע על מגמה של העדפת האבן הטבעית, מסוגים שונים, על פני קרמיקות וסוגי ריצוף תעשייתיים שהיו באופנה עד לאחרונה.
לאבן טקסטורה מיוחדת של קימורים ונקבים טבעיים כך שהמראה שלה אינו אחיד ואינו חלק. השימוש בה מעניק תחושה של חיבור לטבע ומשדר יוקרתיות. הבחירה באבן הטבעית נובעת משיקולים אלו וכן משיקולי פרקטיות, שכן האבן בעלת עמידות גבוהה מפני בלאי ושחיקה לאורך זמן, עמידה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים ונוחה לתחזוקה שוטפת משום שאינה מצריכה טיפול וניקוי בתדירות גבוהה. עיקר הטיפול השוטף מסתכם בשטיפה במים רגילים ומטלית ללא צורך בחומרי ניקוי מיוחדים.

 

עם זאת, חשוב לזכור שהאבן הינה חומר טבעי בעל יכולת ספיגה. כלומר, האבן נוטה לספוג אליה נוזלים שעלולים ללכלך אותה ולהשאיר עליה כתמים, במיוחד אם אינה מכוסה בשכבת סילר  להגנה כדוגמת NANOPRO-C. כתמים כאלו יכולים לפגוע במראה של האבן ומצריכים טיפול נקודתי מעמיק. בנוסף, האבן רגישה לחומציות ולכן חומצות, לימון או חומרי ניקוי שאינם ייעודיים לאבן טבעית עלולים לפגוע בה. זו הסיבה שחשוב להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי לאבן טבעית.

חברת  MTR מתמחה בפתרונות ניקוי לענף התעשייה והבנייה. החברה מציעה ללקוחותיה שירות מקצועי ואמין תוך הקפדה על חומרים איכותיים המותאמים לצרכים של אנשי המקצוע. MTR הינה היבואן הבלעדי של מוצרי חברת ISOMAT האירופאית שהינה אחת היצרניות הגדולות והמובילות בעולם בתחום חומרי האיטום, דבקים, רובה, שיקום בטונים ועוד. לצורך ניקוי רצפת אבן טבעית ממליצים בMTR- על נוזל הניקוי CL-CLEAN, המיוצר על ידי חברת ISOMAT.

CL-CLEAN מבוסס על חומצה אורגנית ואינו משאיר משקעים. ניתן לעשות בו שימוש בין היתר על משטחים המשמשים להכנת מזון או בקרבת מי שתייה. למידע נוסף על נוזל הניקוי המיוחד לחץ כאן.

ללא ספק, לשימוש באבן הטבעית יש יותר יתרונות מחסרונות, אם כי כדאי לקחת בחשבון את הטיפול הזהיר והרגיש שיש לתת לאבן כאשר נוצרים עליה כתמים כתוצאה מספיגת נוזלים או שאריות צמנטיות למיניהם, תוך שימוש בחומרים מתאימים בלבד. זאת במיוחד לאור העובדה שהעלויות של האבן הטבעית הינן גבוהות יחסית לחומרים אחרים הקיימים בשוק. ניתן למנוע או להפחית את הפגיעה באבן על ידי חידוש הסילר העוטף אותה, מדי כמה שנים.