מידע נוסף

איטום מרתף

בין כל החלקים של כל מבנה, אזור המרתף הוא האזור הרגיש ביותר ללחות ורטיבות ואת זה יודע היטב כל מי שחי, עובד או מתנהל בקומת מרתף. עובש, רמת לחות גבוהה על בסיס קבוע, סימני רטיבות, קילופי טיח ולעיתים חדירה ממשית של מים – אלו הן חוויות שיכולות להתרחש בכל קומת מרתף, לעיתים על בסיס קבוע. אמת פשוטה זו הופכת את המשימה של איטום מרתף למשימה חשובה מאין כמותה, ולא רק למען איכות החיים במרתף, אלא גם ובעיקר למען החוזק המבני של המבנה כולו. מדוע נחשבת קומת המרתף לקומה הרגישה ביותר לרטיבות ומהו הפתרון הטוב ביותר לצורך איטום מרתפים? על כך בשורות הבאות.

 

סביבה של לחות תמידית

מרתף, במשמעותו הפשוטה, הוא חלל פנימי הבנוי בתוך מעבה האדמה, מתחת לפני הקרקע. המרתף מאפשר לנו לנצל היטב את פיסת השטח העומדת לרשותנו, אבל הוא מציב פנינו אתגר של ממש בכל הקשור להתמודדות עם רטיבות ולחות. האדמה, מעצם טבעה, סופחת אליה את כל הלחות באוויר וכמובן את כל המים הניתכים עליה, והיא גם שומרת ואוצרת את המים האלה בתוכה. למעשה, בשכבות הקרקע שמתחת לכחצי מטר עומק, האדמה היא לחה תמיד. לחות זאת מקיפה את חלל המרתף על בסיס קבוע ומאיימת לחדור פנימה בכל רגע נתון. כל חרך, חריץ, סדק או נים זעיר בקירות הבטון ושכבות האיטום שלהם, יכולים לגרום להרס מוחלט של האיטום כולו ולהפיכת המרתף לחלל לח ועבש.

האתגר והפתרון

בתהליך של איטום מרתפים נעשה שימוש כמובן בפתרונות האיטום הקונבנציונליים של יישום שכבות איטום חוץ המגנות על הבטון מצדו החיצוני, ויישום איטום פנים המגנות עליו מבפנים. לאורך זמן, גורמים תנאי הלחות הגבוהים להתנתקות של שכבות האיטום האלה ולחדירת לחות אל קיר הבטון, התפוררות פנימית של התרכובת הצמנטית של הבטון והחלדת ברזלי השריון, בדרך לחדירה פנימה אל חלל הפנים. הפתרון האולטימטיבי בכל פרויקט של איטום מרתף הוא להפוך את קירות הבטון עצמם לאטומים, ללא תלות בשכבות האיטום החיצוניות ואת זה ניתן להשיג כיום באמצעות איטום קריסטלי/ גבישי. המדובר בטכנולוגיית איטום המאפשרת יישום של חומר איטום גבישי, החודר פנימה אל תוך מעבה הבטון ואוטם אותו לכל עומקו – נימים, סדקים, כיסים זעירים, הכל מתמלא בגבישי איטום זעירים והופכים את הבטון עצמו לאטום לחלוטין. אם אתם סובלים מלחות גבוהה ורטיבות בקומת המרתף שלכם, איטום קריסטלי לבטון הוא הפתרון שאתם צריכים ואין בלתו.

את פתרונות האיטום הקריסטלי המתקדמים ביותר תוכלו למצוא אצל חברת אם טי אר לבניין בע”מ, היבואנית הרשמית והבלעדית של חברת איזומט האירופאית לישראל. החברה מציעה שלל פתרונות איטום קריסטלי לצורך איטום מרתפים, תיקונים ואשפרה. למרתף אטום הרמטית לאורך שנים ארוכות, צרו קשר עוד היום עם הצוות המקצועי של אם טי אר לבניין.

לפרטים נוספים לחצו כאן, או צרו קשר עוד היום בטלפון 04-3750001.