מידע נוסף

מהו דבק אפוקסי וכיצד משתמשים בו?

האפוקסי הוא חומר פולימרי (פלסטי) אשר משמש למטרות שונות. דבק אפוקסי מתקבל על ידי שילוב בין שתי חומרים שונים שההרכב שלהם משתנה בהתאם לצורך. ניתן להשתמש בדבק למגוון צרכים כאשר באופן כללי הוא הפתרון להדבקת חומרים שונים זה מזה+. כאשר יש לנו צורך לחבר בין מתכת לאבן, בין עץ לפלסטיק או כל שילוב אחר, אנחנו צריכים חומר שידע לחבר בניהם וכאן נכנס האפוקסי לתמונה.

למוצר לחצו כאן

שילובים שונים לצרכים משתנים

דבק אפוקסי משמש למגוון גדול של צרכים כאשר באופן כללי ניתן לחבר בעזרתו שני חומרים ששונים זה מזה במאפיינים שלהם. השילוב בין השרף לבין החומרים הנוספים יכול להיות במינון משתנה כאשר כל מינון יקבע את התכונות של החומר. אפשר למצוא דבקים חזקים, גמישים, מוליכי חשמל או מבודדי חשמל, מבודדים תרמית ובעלי תכונות נוספות.

הכנה נכונה מאפשרת לשלוט בתוצאה כאשר ניתן לקבוע את רמת הקשיות, הגמישות ואפילו את העמידות בפני חשיפה לחומרים כימיים שונים. לכל צורך יש למצוא את הדבק הנכון עבורו. ניתן למצוא דבק לעבודה מהירה אשר מתייבש תוך חמש דקות, דבק אשר מוליך חשמל, דבק שיגרום לרמת קשיות גבוהה יותר של החומר ועוד. 

המראה של מיכל הדבק

ציינו כי הדבק הוא תוצאה של שילוב של חומרים שונים. אפשר לראות כי הוא יכול להגיע במכלים שונים, חלקם ייראו כמזרקים כפולים שבכל אחד מהם יש חומר שונה שיחד יוצרים ריאקציה ואת התוצאה הרצויה. חלק מגיעים במכל גדול שנראה סטנדרטי ובו שני מכלים קטנים שכל אחד מהם מכיל את חומר שונה וחלקם מגיעים בשני מכלים שונים שאחד הוא חלק A והשני הוא חלק B. 

חיבור בין שני החומרים יקבע את תכונות הדבק אך אין מצופה מאיתנו לקבוע את היחסים או לעסוק בכימיה. שני החומרים מגיעים כבר ביחס הרצוי והוראות הכנה (אם יש צורך) כשהמשימה שלנו היא לדעת מה המטרה של הדבק. אם יש לנו ספק לגבי סוג האפוקסי הנדרש לנו כל שעלינו לעשות הוא להתייעץ עם מומחים ולקבל את המיכל הנדרש כאשר כדאי להתייחס גם לכמויות ולדאוג שיהיה לנו תמיד מספיק דבק. 

יש לזכור כי לאחר ערבוב שני החומרים מתחילה ריאקציה ואי אפשר להפסיק את התהליך. לכן, אם לא נשתמש בחלק מהדבק לא יהיה לו שימוש בהמשך ונצטרך לפנות אותו בצורה נכונה למקום המיועד. בעבודות קטנות מומלץ לערבב כמויות קטנות של חומר וכל פעם להמשיך להוסיף ממנו ולהימנע משימוש במכלים גדולים ובזבוז של דבקים.

עלויות דבק אפוקסי

בכל הנוגע אל דבק אפוקסי מחיר המוצר יכול להשתנות בהתאם למרכיבים שלו, בהתאם לגודל המיכל ולתכונות של המוצר. הדבק מספק תוצאות מעולות. הוא יכול לסייע לנו בהדבקת חומרים שונים, ביצירת משטחים, בעבודות מורכבות ואנחנו יכולים לעבוד איתו על משטחים גדולים מאד ובאופן נקודתי. בכמויות קטנות העלויות יכולות לנוע סביב עשרות שקלים בלבד ובכמויות גדולות מיכל יכול לעלות מעל למאה שקלים אך להספיק למשטח רב.

כדי לייעל את העבודה כדאי להכין מראש את השטח, לנקות אותו היטב, לבחור את חומר האפוקסי הנכון ולהכין אותו רגע לפני השימוש. החוכמה היא לקנות נכון ולהשתמש בדבק ביעילות כך שנקבל את התמורה הגבוהה ביותר שדבק אפוקסי יכול לתת לנו.