מידע נוסף

חומרי איטום מומלצים

נזילה בגג יכולה להיות אחת ה”חוויות” הפחות נעימות. נהוג לחשוב שהיא מתרחשת רק בחורף אך למעשה היא יכולה להופיע לאורך כל השנה. המים אשר חודרים את הגג או הרעפים ימצאו את דרכם אל הבית. יכול להיות שבתחילה יהיה להם קשה, אך לאט, לאט הם ירדו מטה ואז יום אחד יופיעו מים מהתקרה. לעתים במקום הרטיבות יופיע עובש, בעיה שהיא לא פחות קשה. 

באופן כללי יש לדאוג לאיטום בשלב הבנייה ובגגות שטוחים פעם בשנה או יותר תלוי בסוג ובאיכות החומר בו אנחנו משתמשים, בהתאם לחומר בו נעשה שימוש. חומרי איטום גגות יכולים להגיע בצורות וממרכיבים שונים וכאן נסרוק את אלו שתרצו להכיר.

חומר אקרילי לאיטום 

החומר האקרילי מכיל שרף וחומרי פוליאוריתן (פלסטיים). הוא מעולה בתור חומר איטום לגגות מבטון, עץ ואפילו גגות מתכתיים שמאפיינים מבני תעשייה. היתרונות של החומר הוא ביכולת שלו להתלבש על מצעים שונים, כולל מצעים ישנים מאד והגימור שלו לבן ויוצר חזרה של קרינת השמש לבידוד מעולה. החומר עמיד לתנאי מזג אוויר שונים והוא יכול להתאים גם למשטחים שנראים מאתגרים לאיטום ולמשטחים עם שלוליות ומים עומדים.

ממברנת איטום אלסטומרית

ממברנת האיטום מתאימה לגגות רעפים וגגות שטוחים. זהו חומר איטום לגג שאין בו תפרים וניתן ליישם אותו גם על בטון. החומר עמיד למים ברמה גבוהה מאד ותודות לעמידות בפני קרני UV משפר את הניצול האנרגטי בתוך המבנה עצמו. זהו פתרון מעולה למשטחי בטון ועץ באופן אחיד אך גמיש וליצירת הגנה מושלמת מחדירת מים פנימה.

ממברנת איטום פוליאוריתנית

עבור גגות שטוחים ניתן להשתמש בחומר של ממברנת איטום המתבססת על פוליאוריתנים בעלי מרכיב אחד בלבד. החומר מבוסס על שרף אלסטומר טהור ולכן הוא מביא איתו הגנה מושלמת לא רק בפני חדירה למים אלא גם מפני חומרים כימיים שונים, פגיעות של מזג האוויר וקרני השמש. זהו חומר לאיטום גגות בטון, עץ, מתכת שיכול להיות מיושם גם על מצעים מיוחדים נוספים שדורשים איטום וכן על גבי חומרי איטום ישנים ויריעות ביטומניות. ישנן סוגי ממברנות שונות שאחת מהן מתאימה יותר בתור חומר איטום גגות מבטון או גגות עם חומרי איטום ישנים כדוגמת יריעות ביטומניות או זפת.

לבחור חומר איטום גגות שמתאים לגג שלכם

ישנם מספר שיקולים שיש להפעיל אותם בעת בחירת חומרי איטום גגות. הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא מה החומר המאפיין את הגג הנוכחי ואז לבדוק כי החומר הנבחר מתאים לו. על אף שניתן לראות חומרים איכותיים מאד שמתאימים למשטחים שונים, ישנם כאלו שיתאימו יותר לגגות רעפים ואחרים יתאימו יותר לגגות שטוחים. כמו כן יש לשים לב כי לא כולם יתאימו למשטחים מאתגרים או בעלי תפרים. לכן, חשוב להתייעץ לפני הרכישה ולדעת שבחרתם נכון.

מעבר לבחירה נכונה של חומר האיטום חשוב גם ליישם אותו כראוי. הגג צריך להיות נקי מלכלוך וחפצים לפני שתתחילו ליישם עליו חומר איטום לגגות. במידה וישנם מפגעים או שכבר ישנה נזילה חשוב מאד לטפל בה ולייבש אותה. יש לזכור כי האיטום לא יכול לטפל במה שכבר נפגע אך יכול למנוע את הפגיעה הבאה. כמו כן, כדאי לבדוק לכמה זמן החומר משמש ולזכור לבצע טיפול נוסף בהמשך על פי הוראות היצרן.